Verrijken (teamtraining)

Na deze workshop: 

 

  • weet je wat de taxonomie van Bloom is 

  • weet je hoe je tegemoet kunt komen aan de educatieve behoeften van  HB-leerlingen  

  • weet je welke lesmaterialen eenvoudig inzetbaar zijn 

  • kun je zelf hogere orde denkvragen bedenken voor je groep 

  • heb je zelf hogere orde denkvragen bedacht bij een thema dat in jouw klas speelt

 

Door middel van een andere manier van vragen stellen a.d.h.v. de taxonomie van Bloom kun je binnen je onderwijs differentiëren en kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong verrijkende opdrachten geven, zonder dat ze “buiten de groep” komen te staan.

 

Tijdens de workshop krijg je een heldere uitleg over de theorie van de taxonomie van Bloom. Je maakt kennis met materialen, die praktisch inzetbaar zijn in je klas en je gaat zelf aan de slag. Je bedenkt voor je eigen groep vragen die uitdagend zijn, de zogenaamde Hogere Orde Denkvragen (HOD vragen). Kortom: Luisteren en kijken naar de theorie, materialen bekijken en zelf opdrachten bedenken die je de volgende dag meteen in je klas kunt gebruiken! 


Voorbereiding
Bedenk van te voren welk thema in je klas aan de orde is of gaat komen.

 

Meer informatie? 

Wil je deze workshop voor je team aanvragen? Neem dan contact op met Ilse Wassenaar via het formulier.