Letterster 22-23

Na de workshop Letterster weten de deelnemers hoe ze op effectieve wijze leiding kunnen geven aan het implementatieproces van het programma Letterster binnen hun organisatie. In de cursus wordt ingegaan op de theoretische uitgangspunten en inhoudelijke en praktische aspecten van het programma.

 

Deze workshop wordt gegeven vanuit de begeleidingsuren die door AWBR zijn ingekocht voor de implementatie van Letterster. 

 

Inhoud

▪ Theoretische uitgangspunten van Letterster
▪ Structurele opbouw en functionaliteiten van het programma
▪ Vaststellen van de doelgroep
▪ Leiding geven aan het implementatieproces Letterster
▪ Aanmaken leerlingaccount

 

Daarnaast wordt besproken hoe je Letterster in de klas inzet (zorgniveau 2 en 3), dus met leerlingen die wel meer moeite hebben met lezen, maar niet in het dyslexie protocol zitten. 

 

Bij deze training hoort een plan van aanpak, hand-outs van de dia’s en diverse
documenten. Tevens kan elke cursist een certificaat aanvragen.

 

Meebrengen naar de cursus

  • Laptop
  • Koptelefoon

Doelgroep

Intern begeleiders, remedial teachers en leerkrachten die leiding gaan geven
aan het implementatieproces Letterster op hun school. Daarnaast kunnen ook
professionals deelnemen die op hun school betrokken zijn bij het gebruik van Letterster.