Uit onderzoek is gebleken…
Bewegend spelen en leren met jonge kinderen
In de (brein)ontwikkeling van jonge kinderen zien we dat de verschillende ontwikkelingsgebieden nauw met elkaar verweven zijn en zich in samenhang met elkaar ontwikkelen. De motorische, sociaal-emotionele en taal-/denkontwikkeling worden daarbij primair aangestuurd door beweging. Wat is het belang van bewegen voor ontwikkeling en leren en hoe zet je bewegen in als middel bij het leerproces van jonge kinderen? Tijdens dit DaltonCafé komt zowel theorie als praktijk aan de orde en ga je zelf ook ervaren hoe zinvol bewegend spelen en leren is!
DoelgroepDeze sessie van het DaltonCafé is interessant voor directeuren, intern begeleiders en leerkrachten jonge kind (groep 1-4).
Klik
hier om aan te melden.
Als je vragen of opmerkingen hebt, of zelf een interessante tip m.b.t. onderwijsonderzoek dan kun je me bereiken op s.vanderzijde@awbr.nl
Hartelijke groet,
Suzan van der Zijde
Academisch schoolopleider AWBR